پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

بازسازی ناوگان تاکسی رانی مشهد با تسهیلات ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی

  • کد خبر: ۵۸۳۰۳
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
بازسازی ناوگان تاکسی رانی مشهد با تسهیلات ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی
نمایندگان مردم مشهد در پارلمان شهری لایحه اعطای تسهیلات بازسازی ناوگان تاکسی رانی را به تصویب رساندند.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ نمایندگان مردم مشهد در پارلمان شهری لایحه اعطای تسهیلات بازسازی ناوگان تاکسی رانی را به تصویب رساندند تا براساس این مصوبه، در سال آینده تعداد ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی با عمر بین ۴ تا ۱۰ سال و با استفاده از تسهیلات ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی بازسازی شود.

به گزارش خبرنگار ما، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر در تشریح این لایحه گفت: سال گذشته، شورای شهر مصوبه‌ای برای نوسازی ناوگان تاکسی رانی داشت، اما این مصوبه با استقبال تاکسی رانان مشهدی همراه نبود و با توجه به افزایش قیمت خودرو سعی می‌کنیم تا از طریق بازسازی بخشی از ناوگان به سلامت شهر و ایمنی مسافران کمک کنیم.

بتول گندمی افزود: درهمین راستا این تسهیلات بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان برای تاکسی‌های با عمر ۴ تا ۱۰ سال در نظر گرفته شده است و مابه التفاوت سود ۱۸ درصدی این تسهیلات ۳۶ ماهه را که حدود ۱۴ درصد است شهرداری متقبل می‌شود.
 
 

حمایت ۳.۵ میلیاردی شهرداری از بازسازی ناوگان تاکسی رانی

درهمین زمینه مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: اگر میانگین تسهیلات پرداخت شده به این تاکسی‌ها را ۱۵ میلیون تومان در نظر بگیریم، سود ۱۸ درصدی این تسهیلات ۴.۵ میلیارد تومان می‌شود که پرداخت یک میلیارد تومان از این سود بر عهده تاکسی رانان است و ۳.۵ میلیارد تومان را شهرداری پرداخت می‌کند.

احمد محبی افزود: در مجموع در شهر مشهد ۵۱۹۵ دستگاه‌تاکسی فعال با عمر بین ۴ تا ۱۰ سال وجود دارد.
در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با رأی قاطع خود این لایحه را به تصویب رساندند.
در ادامه اعضای شورا به موضوع لایحه مجوز انعقاد قرارداد مشارکت، پروژه تجهیز و توسعه ثبت خودکار تخلفات «دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی و نظارت تصویری» در شهر مشهد ورود پیدا کردند و اعضای شورا با تصویب کلیات و جزئیات این لایحه، مجوز خرید و نصب ۷۰ دوربین نظارت تصویری در محل‌ها و مناطق تعریف شده را نیز صادر کردند؛ ضمن اینکه با این مصوبه ۳۰ دستگاه دوربین دیگر نیز جایگزین دوربین‌های قبلی می‌شود.


وجود ۳۶۴ دوربین ثبت تخلف و نظارت در مشهد

درهمین زمینه خلیل ا... کاظمی، معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد با بیان اینکه در شهر مشهد تعداد ۳۶۴ دوربین ثبت تخلف و دوربین نظارتی وجود دارد، اظهار کرد: اکنون ما برای پوشش مطلوب شهر به تعداد ۱۷۰ دستگاه دوربین دیگر نیاز داریم.

پس از تصویب لایحه فوق، اعضای پارلمان شهری مشهد طرح پیشنهاد مطالعه برای احداث واحد‌های مسکونی وابسته به واحد اصلی یا مستقل، با مساحت کمتر از ۵۰ متر و حدود ۳۵ متر را نیز تصویب کردند تا براساس این طرح و انجام مطالعات، راهی برای حضور سالماندان در کنار فرزندان به صورت مستقل یا واحدی کوچک برای زوج‌های جوان فراهم شود.


حمایت از تولیدکنندگان بومی گل و گیاه

نمایندگان مردم مشهد در شورای شهر، لایحه نحوه واگذاری حداکثری گل و گیاه از داخل استان را نیز تصویب کردند تا به این واسطه علاوه بر حمایت از تولیدکنندگان گل و گیاه استانی، مشکلات تولیدکنندگان کوچک این حوزه نیز برای معامله با شهرداری رفع شود.

طرح پیشنهادی الحاقیه بسته تشویقی تسهیلگری احیا و مرمت آثار تاریخی و بنا‌های واجد ارزش مشهد در محلات تاریخی نیز یکی دیگر از دستورکار‌های جلسه علنی شورا بود و اعضای شورا به بند‌ها و تبصره‌های الحاقی برای این لایحه نیز رأی مثبت دادند؛ همچنین نمایندگان پارلمان شهری لایحه نحوه اجرای اصلاحیه ماده ۱۰۱ قانون شهرداری را نیز با رأی خود مصوب کردند.

در ابتدای بررسی لوایح و طرح‌های جلسه دیروز شورای شهر، محمد حاجیان شهری، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا، درباره انجام نشدن تدقیق مساحتی پیمان‌های خدمات شهری و فضای سبز و مجتبی بهاروند، عضو شورای شهر مشهد، درباره اطلاع پیدا نکردن شورای شهر از برخی تفاهم نامه‌های شهرداری با دیگر نهاد‌ها به محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، تذکر دادند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->